Packaging Designer

Solliciteer nu

Packaging Designer

Topbrands Oud-Beijerland

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Afgeronde mbo- of hbo-opleiding
  • 3 tot 5 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van en ervaring met de programma's van Adobe Creative Cloud, zoals Ilustrator
  • Zelfstandig en in teamverband kunnen werken
  • Goede administratieve vaardigheden en communicatief sterk
  • Klant-, resultaat- en oplossingsgericht
  • Creatief, analytisch, nauwkeurig en enthousiast
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je woont binnen 45 minuten reisafstand van Oud-Beijerland

Wat krijg je?

  • €2.500 - €3.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) + bonusregeling
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen met mogelijkheid tot bijkopen van 10 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek)
  • Investering in jouw professionele ontwikkeling
  • Learning Hub voor alle medewerkers waarmee je op een laagdrempelige manier toegang hebt tot allerlei trainingen en opleidingen
  • Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling waarbij Topbrands tweederde van de premie betaalt
  • Mogelijkheid om deel te nemen aan het Topbrands Fietsplan
  • Laptop, fruit, lekkers bij de lunch, bedrijfsfeesten, bootcamp en padel

Wat doe je?

  • 30% Product designs uitwerken en drukklaar maken
  • 20% Feedback op product designs verwerken
  • 10% Ad hoc werkzaamheden
  • 20% Contact onderhouden met betrokken partijen
  • 20% Administratie en planning bewaken

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Packaging Designer bij Topbrands ben je verantwoordelijk voor het omzetten van presentaties naar drukbestanden binnen Adobe Illustrator. Op deze manier werk je product designs uit van collecties binnen alle categorieën van het productportfolio van Topbrands. Dit zijn voornamelijk huishoudelijke artikelen en producten op het gebied van persoonlijke verzorging en huishoudelijke artikelen. Doorgaans ontvang je de concepten van de Concept Designer, waarna jij deze verder ontwikkelt tot artworks: de bestanden voor sampling of massaproductie. Dit doe je door de drukbestanden verder met de juiste stans op te maken en design- en taalaanpassingen door te voeren, zoals het toevoegen van van teksten en logo’s. Je hebt hierbij oog voor detail en gebruikt je kennis over druktechnieken en het toepassen van Pantone kleuren. Door het toevoegen van bijvoorbeeld goudfolie, holografische elementen en UV-spot zorg jij ervoor dat de producten er nog mooier uit komen te zien.

Nadat je een product design verder hebt uitgewerkt, gaat deze langs verschillende afdelingen voor een correctieronde. Naar aanleiding hiervan verwerk je feedback en maak je het design verder drukklaar. Vervolgens stuur je het definitieve design voor productie op naar de drukker en de leverancier. Tussentijds houd je regelmatig contact met de betrokken partijen om het proces goed en volgens planning te laten verlopen. Ook voer je ad hoc werkzaamheden uit, zoals het aanvragen van samples of het versturen van monsters. Dit betreft een doorlopende vacature; wij zijn altijd op zoek naar goede Packaging Designers!

Je bent werkzaam in het team Design, dat op dit moment bestaat uit een Concept Designer, zes Grafisch Vormgevers / DTP’ers en een Teamleider, die tevens je leidinggevende is.

Indien je solliciteert, graag naast je CV ook je portfolio toevoegen om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen van je werk en vaardigheden.

Als je het leuk vindt om te werken aan verschillende designs voor persoonlijke verzorgings- en huishoudelijke producten, en je het een uitdaging vindt dat je goed moet plannen om opdrachten voor een strikte deadline op te kunnen leveren, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Packaging Designer
Max

Tijdens een leuke dag werk je verschillende product designs uit, zoals een nieuwe lippenstift of een verbeterd schoonmaakproduct dat opnieuw op de markt wordt gebracht. Die afwisseling aan opdrachten houd je tijdens het designen scherp!

Op een mindere werkdag levert een afdeling te laat feedback op je design. Hierdoor moet je jouw planning omgooien om ervoor te zorgen dat je de deadline van de leverancier alsnog haalt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Lunch
    • Contact met leverancier
    • Padellen met collega's
    • Product designs uitwerken + drukklaar maken
    • Feedback op product designs verwerken
    • Product designs uitwerken + drukklaar maken
    • Product designs uitwerken + drukklaar maken
    • Contact met drukker
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Feedback op product designs verwerken
    • Planning aanpassen
    • Product designs uitwerken + drukklaar maken
    • Lunch
    • Monsters versturen
    • Product designs uitwerken + drukklaar maken
    • Contact met afdeling Legal
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Product designs uitwerken + drukklaar maken
    • Lunch
    • Vrijdagmiddagborrel
    • Feedback op product designs verwerken
    • Administratie
    • Contact met leverancier
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Product designs uitwerken + drukklaar maken

Voorbeeld uit de praktijk

Een afdeling levert te laat feedback aan op je design. Wat doe je?

De afdeling Planning wijst je een opdracht toe en geeft aan wanneer deze af dient te zijn. Op basis van die deadline maak je zelf een planning. Niet alleen dien je hierbij rekening te houden met de tijd die je zelf kwijt bent aan het uitwerken van een design; je moet er ook voor zorgen dat er genoeg tijd overblijft voor de diverse afdelingen om feedback te kunnen geven.

Als een afdeling te laat feedback geeft, dan betekent dit dat je de planning moet aanpassen om alsnog de deadline te halen. Je vraagt bijvoorbeeld of een andere afdeling eerder aan hun correctieronde kan beginnen of je begint zelf later aan een andere opdracht zodat je de aanpassingen op tijd kunt doorvoeren. Het is dus belangrijk dat je goed kunt plannen, prioriteren en met betrokken partijen in gesprek durft te gaan om werkzaamheden op elkaar af te stemmen en zo de deadline naar de leverancier toe niet uit het oog te verliezen.

Groeipad

Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!

Junior Packaging Designer
Packaging Designer
Concept Designer

Werken bij Topbrands

Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 325 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.

  • Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
  • Logistiek Centrum in Kolham
  • Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden
  • 325 medewerkers wereldwijd
  • 235 medewerkers in Nederland
  • 48% / 52%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg

Collega's

Foto van medewerker Martine
Foto van medewerker Chermaine
Foto van medewerker Carly
Foto van medewerker Liesbeth Hoeijmans

Martine - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Topbrands kende ik via mijn vorige werkgever als een dynamisch bedrijf binnen de FMCG-sector, iets wat me heel erg aansprak. De website en vacaturetekst omschreven een functie waarbij commerciële en administratieve vaardigheden gecombineerd moeten worden, iets wat je niet vaak ziet bij een functie. Hierdoor was ik meteen enthousiast!

Wat was je vorige baan?
Buyer - B&S.

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden, hardlopen en koken.

Chermaine - Senior Product Developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het behalen van mijn hbo-diploma International Business and Languages was ik op zoek naar een internationaal bedrijf waar ik mijn kennis en ambities verder kon gaan ontwikkelen. Topbrands is daar het perfecte bedrijf voor. In eerste instantie ben ik gestart als Purchase Support. Daarna ben ik in een korte tijd doorgestroomd naar de functie Product Developer, waar ik meer mijn passie en creatieve ei in kwijt kon. Nu zes jaar later heb ik mijzelf doorontwikkeld als Senior Product Developer.

Wat was je vorige baan?
Purchase Support - Topbrands.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met mijn gezin, familie en vrienden, shoppen en genieten van heerlijke hapjes en drankjes!

Carly - Sales Support Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot e-commerce bedrijf. Ik merkte dat de afstand mij tegen ging staan en kwam zo uit bij Topbrands. Het bedrijf sprak mij direct aan. Ik werd ook fijn opgevangen door collega's in ons Salesteam en werd direct meegenomen in ons wekelijkse sportgroepje. Ook krijg je hier echt de kans om te groeien. Topbrands verzorgt meerdere trainingen, zoals Excel of een talentraining. Ik voel mij erg thuis bij Topbrands en ben daarom erg blij om voor dit mooie bedrijf te mogen werken.

Wat was je vorige baan?
Financiële Administratie B2B - Coolblue.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, wijntjes drinken en met familie en vrienden zijn!

Liesbeth Hoeijmans - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik meer dan 15 jaar werkzaam als Freelance Hr manager. Je pakt dan Hr projecten in de breedste zin van het woord op. Ik miste de connectie met een bedrijf en team en heb er daarom voor gekozen om weer indienst te treden. En heb deze connectie weer gevonden bij Topbrands!

Wat was je vorige baan?
Manager HR a.i. - APM terminals Maasvlakte II

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een druk gezin met man, 2 zoons en een hond. Ik hou van lekker eten en lange wandelingen. Om te relaxen en lig ik wekelijks op een joga matje.

Sollicitatieproces

Solliciteren middels de sollicitatieknop
Gesprek met leidinggevende en HR
± 1 week
Design opdracht maken
Gesprek met leidinggevende en collega
± 1 week
Aanbod

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven