Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- 1 tot 3 jaar relevante werkervaring
- Ervaring met de softwareprogramma’s van MS Office
- Ervaring met Navision of Business Central en slimstock is een pre
- Goed per mail en telefoon kunnen communiceren met Nederlandse en niet Nederlandse sprekende leveranciers
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Zelfstandig, georganiseerd, nauwkeurig en oog voor detail
Wat krijg je?
- €2.800 - €4.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) + bonusregeling
- 32 tot 40-urige werkweek
- 28 vakantiedagen met mogelijkheid tot bijkopen van 10 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek)
- Investering in jouw professionele ontwikkeling
- Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling waarbij Topbrands tweederde van de premie betaalt
- Laptop, fruit, lekkers bij de lunch, bedrijfsfeesten, bootcamp en padel
Wat doe je?
- 40% Slim4 bijwerken
- 20% Nieuwe artikelen bestellen
- 20% Mails lezen en beantwoorden
- 10% Digitale facturen controleren
- 10% Afdelingsoverleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Liesbeth Hoeijmans
Manager HR
Vacature
Als Demand Planner bij Topbrands werk je nauw samen met je collega's om de beschikbaarheid van de artikelen te optimaliseren. Je bent verantwoordelijk voor het behouden van een optimaal voorraadniveau, waarbij je gebruik maakt van het voorraadbeheersysteem Slim4. Dagelijks analyseer je voorraadexcepties in Slim4, beoordeel je deze en onderneem je actie indien nodig, zowel bij leveranciers als bij de Sales collega’s. Daarnaast ben je betrokken bij het plaatsen van orders en werk je samen met het Purchase Support team om de opvolging hiervan te waarborgen. Je houdt voortdurend toezicht op de beschikbaarheid van de producten en lost problemen met betrekking tot de voorraad op.
Naast deze taken bied je ondersteuning aan het Sales team, waarbij je helpt bij het onderzoeken van de voorraad, het beantwoorden van vragen over levertijden en de beschikbaarheid van de artikelen. In samenwerking met het Sales team bepaal je ook de introductie van herlanceringen van productgroepen. Je onderhoudt een nauw contact met de leveranciers en stelt forecasts op voor individuele artikelen. Tijdens drukke periodes spring je bij om het Purchase Support team te ondersteunen.
Je maakt deel uit van Team Purchase, bestaande uit twee Demand Planners en twee Purchase Support medewerkers, onder leiding van de Teamleider. Samen streven jullie naar een efficiënt voorraadbeheer en een optimale klantenservice.
Als je het leuk vindt om data te analyseren, contact te hebben met leveranciers en verantwoordelijkheid te dragen en je het niet erg vindt om oplossingsgericht te werken, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag ontvang je goed nieuws van een leverancier over een spoedorder en voltooi je vervolgens taken zoals het bijwerken van mail en het bestellen van nieuwe artikelen, terwijl je ook vragen beantwoordt en samenwerkt met collega's.
Op een minder leuke werkdag ontvang je een mail van een leverancier waarin staat dat een bestelling niet op tijd kan worden geleverd, wat kan resulteren in een tijdelijk tekort aan een artikel in de voorraad.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Weekstart
- Lunch
- Slim4 bijwerken
- Nieuwe artikelen bestellen
- Digitale facturen controleren
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Teamoverleg
- Slim4 bijwerken en de voorraad controleren
- Nieuwe artikelen bestellen
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Lunch
- Demand Planning meeting uitvoeren
- Slim4 bijwerken en de voorraad controleren
- Nieuwe artikelen bestellen
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Slim4 bijwerken en de voorraad controleren
- Nieuwe artikelen bestellen
- Digitale facturen controleren
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Lunch
- Slim4 bijwerken en de voorraad controleren
- Nieuwe artikelen bestellen
- Administratie verwerken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!
Werken bij Topbrands
Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 325 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden.
Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.
- Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
- Logistiek Centrum in Kolham
- Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden
- 325 medewerkers wereldwijd
- 235 medewerkers in Nederland
- 48% / 52%
- Gem. leeftijd 38 jaar
- Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
- Thuiswerkmogelijkheden in overleg