Teamleider Design (32-40 uur)

Vacature gesloten

Teamleider Design (32-40 uur)

Topbrands Oud-Beijerland

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Kennis van en ervaring met de programma's van Adobe Creative Cloud
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Goed in samenwerken en leiding geven
  • Communicatief sterk en nauwkeurig

Wat krijg je?

  • €3.800 – €5.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband
  • Korte en lange trainingen/cursussen volgen via de learning Hub
  • Bonusregeling en diverse werknemersregelingen
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Laptop

Wat doe je?

  • 40% Team bij projectuitwerking begeleiden
  • 30% Team management uitvoeren
  • 20% Tijdsplanning bewaken
  • 10% Intern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Teamleider Design bij Topbrands ben je verantwoordelijk voor het aansturen van een creatief team, het opstellen en bewaken van planningen en het waarborgen van de visuele identiteit van producten en verpakkingsdesigns. Daarnaast behoren het identificeren en invoeren van nieuwe werkprocessen tot jouw verantwoordelijkheden, wat de efficiëntie van het team versterkt. In samenwerking met het Designteam en het Development team zorg je voor het behoud van de visuele identiteit van producten en verpakkingsdesigns, met aandacht voor trends, merkidentiteit en commerciële doelstellingen.

Daarbij navigeer je soepel tussen diverse projecten, werk je op hoog tempo en houd je strakke planningen en deadlines in de gaten. Met jouw strategisch inzicht bewaak je niet alleen sterke merken en licenties op zowel korte als lange termijn, maar werk je ook nauw samen met andere afdelingen. Door je motiverende en coachende leiderschapsstijl weet je het team te inspireren en te begeleiden bij het vertalen van creatieve concepten naar uitgewerkte producten. Daarnaast onderhoud je contact met diverse leveranciers op het gebied van design en productie.

Als Teamleider design stuur je een team van tien creatieve professionals (Designers/DTP’ers) aan. Daarbij rapporteer je direct aan de Manager Brand-, Private Label en Licenses als een waardevol lid van het Managementteam BPL (Brand-, Private Label en Licenses).

Als je het leuk vindt om op technisch en creatief gebied te ondersteunen en je het niet erg vindt om te werken met strakke planningen en deadlines, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Teamleider Design

Op een leuke dag heb je de controle over de projecten, waarbij je met het team goede oplossingen hebt gevonden voor de uitdagingen die zich voordoen. In de middag deel je jouw idee voor procesverbetering tijdens het teamleidersoverleg en je eindigt de dag met het helpen van een collega met een uitdagend ontwerp.

Op een minder leuke dag heb je te maken met onvoorziene uitdagingen, zoals een spoedige wetswijziging die een groot deel van het assortiment beïnvloedt. Je komt snel in actie, overlegt met collega's en maakt een actieplan om het probleem aan te pakken.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Intern overleg met Brandmanagement
    • Het team begeleiden
    • Tijdsplanning bewaken
    • Dagstart
    • Het team begeleiden
    • Teamoverleg
    • Tijdsplanning bewaken

Voorbeeld uit de praktijk

Om de geplande leverdatum bij de klant te halen, moet er een artwork worden doorgestuurd voor massaproductie. Momenteel ontbreekt nog enige benodigde informatie, waardoor het design nog niet volledig kan worden afgerond. Wat doe je?

Je roept de betreffende collega's van Legal en Brandmanagement bij elkaar voor een kort overleg. In dit overleg bespreek je de ontbrekende informatie en bedenk je mogelijke oplossingen. Het is belangrijk om in deze situatie het overzicht te houden, actief te handelen en de communicatie tussen de betrokken teams te bevorderen.

Vervolgens bel je de leverancier en leg je de situatie uit. Je stelt de juiste vragen om de nodige informatie te verkrijgen en werkt nauw samen met je collega's om een slimme oplossing voor het probleem te bedenken. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat de leverancier de benodigde documenten aanlevert, Legal de ingrediënten compleet maakt en het artwork alsnog op tijd uitgestuurd kan worden.

Groeipad

Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!

Teamleider Design

Werken bij Topbrands

Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 325 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zweden.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.

  • Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
  • Logistiek Centrum in Kolham
  • Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zweden
  • 325 medewerkers wereldwijd
  • 235 medewerkers in Nederland
  • 48% / 52%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg

Collega's

Foto van medewerker Letho
Foto van medewerker Martine
Foto van medewerker Chermaine
Foto van medewerker Carly
Foto van medewerker Liesbeth Hoeijmans

Letho - Demand Planner

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het team is erg jong en gedreven. Ik kan mijzelf binnen Topbrands verder ontwikkelen en persoonlijke groei behalen. Ook is de sfeer binnen het bedrijf energiek en leuk. Het is een bedrijf waar ik heel erg veel kan leren over de internationale handel en dit vind ik interessant.

Wat heb je gestudeerd?
International Business and Sales aan Eurocollege Rotterdam.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb met twee vrienden een hobby in de botenhandel, transport en onderhoud. Hier verdienen we dan ook wat aan. Ook ga ik graag op stap met vrienden.

Martine - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Topbrands kende ik via mijn vorige werkgever als een dynamisch bedrijf binnen de FMCG-sector, iets wat me heel erg aansprak. De website en vacaturetekst omschreven een functie waarbij commerciële en administratieve vaardigheden gecombineerd moeten worden, iets wat je niet vaak ziet bij een functie. Hierdoor was ik meteen enthousiast!

Wat was je vorige baan?
Buyer - B&S.

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden, hardlopen en koken.

Chermaine - Senior Product Developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het behalen van mijn hbo-diploma International Business and Languages was ik op zoek naar een internationaal bedrijf waar ik mijn kennis en ambities verder kon gaan ontwikkelen. Topbrands is daar het perfecte bedrijf voor. In eerste instantie ben ik gestart als Purchase Support. Daarna ben ik in een korte tijd doorgestroomd naar de functie Product Developer, waar ik meer mijn passie en creatieve ei in kwijt kon. Nu zes jaar later heb ik mijzelf doorontwikkeld als Senior Product Developer.

Wat was je vorige baan?
Purchase Support - Topbrands.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met mijn gezin, familie en vrienden, shoppen en genieten van heerlijke hapjes en drankjes!

Carly - Sales Support Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot e-commerce bedrijf. Ik merkte dat de afstand mij tegen ging staan en kwam zo uit bij Topbrands. Het bedrijf sprak mij direct aan. Ik werd ook fijn opgevangen door collega's in ons Salesteam en werd direct meegenomen in ons wekelijkse sportgroepje. Ook krijg je hier echt de kans om te groeien. Topbrands verzorgt meerdere trainingen, zoals Excel of een talentraining. Ik voel mij erg thuis bij Topbrands en ben daarom erg blij om voor dit mooie bedrijf te mogen werken.

Wat was je vorige baan?
Financiële Administratie B2B - Coolblue.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, wijntjes drinken en met familie en vrienden zijn!

Liesbeth Hoeijmans - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik meer dan 15 jaar werkzaam als Freelance Hr manager. Je pakt dan Hr projecten in de breedste zin van het woord op. Ik miste de connectie met een bedrijf en team en heb er daarom voor gekozen om weer indienst te treden. En heb deze connectie weer gevonden bij Topbrands!

Wat was je vorige baan?
Manager HR a.i. - APM terminals Maasvlakte II

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een druk gezin met man, 2 zoons en een hond. Ik hou van lekker eten en lange wandelingen. Om te relaxen en lig ik wekelijks op een joga matje.

Interessante baan?

Terug naar boven