Concept Designer

Solliciteer nu

Concept Designer

Topbrands Oud-Beijerland

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Mbo/hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Kennis van en ervaring met de programma's van Adobe Creative Cloud, zoals Ilustrator
  • Je woont binnen 45 minuten reisafstand van Oud-Beijerland

Wat krijg je?

  • €2.500 - €3.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) + bonusregeling
  • 32 tot 40-urige werkweek (minder in overleg mogelijk)
  • 28 vakantiedagen met mogelijkheid tot bijkopen van 10 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek)
  • Investering in jouw professionele ontwikkeling
  • Learning Hub voor alle medewerkers waarmee je op een laagdrempelige manier toegang hebt tot allerlei trainingen en opleidingen
  • Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling waarbij Topbrands twee derde van de premie betaalt
  • Laptop, fruit, lekkers bij de lunch, bedrijfsfeesten, bootcamp en padel

Wat doe je?

  • 30% Ontwerpen maken in Illustrator
  • 30% Mock-ups maken
  • 15% Overleg met Brand Management
  • 10% DTP-werk uitvoeren
  • 15% Overleg met leveranciers

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Concept Designer bij Topbrands ben je verantwoordelijk voor het omzetten van creatieve ideeën naar visueel aantrekkelijke concepten en designs. Je maakt grafisch kloppende mock-ups en overlegt regelmatig met (buitenlandse) leveranciers om tot het beste resultaat te komen.

Je zult je richten op het ontwerpen van verschillende soorten producten, zoals verpakkingen van beautyproducten en schoonmaakartikelen. Voordat je begint met ontwerpen, krijg je een briefing waarin de gewenste stijl wordt aangegeven. Soms worden er styleguides meegegeven en het kan ook zijn dat er specifieke inhoud en afmetingen worden gevraagd. Voor licenties zal je ook werken met styleguides, die je in overleg met Brand Management uitkiest. Nadat je klaar bent met je ontwerp kan het zijn dat je nog aanpassingen moet doen voordat je tot het gewenste resultaat komt.

Je werkt in collecties met specifieke thema's en ontwerpt bijvoorbeeld de voorjaars- of kerstcollectie. Het is jouw taak om concepten te maken in Adobe Illustrator en vervolgens mock-ups te maken. Deze laat je goedkeuren door het Interne Brand Management/Development team, voordat ze doorgestuurd worden naar Sales. Bij verkoopgesprekken neemt Sales mock-up samples mee om aan klanten te laten zien. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het bewaken van je eigen planning en in drukke periodes kan het zijn dat je meehelpt met DTP-werk.

Het team waarin je werkt bestaat uit zes Grafisch Ontwerpers, vier Concept Designers en een Teamleider. Je overlegt veel met Brand Management om te bepalen welke producten bij welk thema passen en welke trends er momenteel spelen. Wegens uitbreiding zijn wij altijd op zoek naar goede Concept Designers.

Indien je solliciteert, graag naast je CV ook je portfolio toevoegen om een zo volledig mogelijk beeld te kijgen van je werk en vaardigheden.

Als je het leuk vindt om mooie ontwerpen te maken, die je regelmatig terugziet in winkels en je het uitdagend vindt dat je soms meerdere malen aanpassingen moet maken aan je ontwerpen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Concept Designer

Op een leuke werkdag komen de samples binnen van een collectie die je samen met je team hebt uitgewerkt. Het resultaat ziet er goed uit en je bent trots op jullie werk.

Op een minder leuke werkdag komen er een aantal deadlines dichtbij en voel je de werkdruk. Hoewel dit ook energie geeft, is het soms ook een beetje aanpoten.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Lunch
    • Contact met leverancier
    • Padellen met collega's
    • Mock-up uitwerken
    • Mock-up uitwerken
    • Contact met leverancier
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Ontwerpen maken in Illustrator
    • Lunch
    • Administratie
    • Contact met afdeling Brand Management
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Ontwerpen maken in Illustrator
    • Ontwerpen maken in Illustrator
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Planning aanpassen
    • Contact met leverancier
    • Mock-up uitwerken
    • Mock-up maken
    • Lunch
    • Vrijdagmiddagborrel
    • Administratie
    • Contact met leverancier
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Ontwerpen maken in Illustrator
    • Mock-up uitwerken

Voorbeeld uit de praktijk

Je krijgt de opdracht om een verpakking te ontwerpen voor bath bombs. Hoe ga je te werk?

Bij het ontwerpen van een verpakking zijn er veel zaken waar je rekening mee moet houden. Omdat verpakkingen een lage marge hebben, mogen de kosten bijvoorbeeld niet te hoog worden. Je maakt daarom diverse afwegingen in de keuze van het materiaal, maar ook in de afmetingen. De afmetingen van de verpakking kunnen namelijk weer uitmaken voor het vervoer van het product en de kosten die daarbij komen kijken. Daarbij denk je ook vast na over de technische haalbaarheid van het ontwerp, zodat de Designafdeling het ontwerp ook drukklaar kan maken.

Groeipad

Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!

Concept Designer

Werken bij Topbrands

Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 325 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zweden.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.

  • Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
  • Logistiek Centrum in Kolham
  • Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zweden
  • 325 medewerkers wereldwijd
  • 235 medewerkers in Nederland
  • 48% / 52%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg

Collega's

Foto van medewerker Letho
Foto van medewerker Martine
Foto van medewerker Chermaine
Foto van medewerker Carly
Foto van medewerker Liesbeth Hoeijmans

Letho - Demand Planner

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het team is erg jong en gedreven. Ik kan mijzelf binnen Topbrands verder ontwikkelen en persoonlijke groei behalen. Ook is de sfeer binnen het bedrijf energiek en leuk. Het is een bedrijf waar ik heel erg veel kan leren over de internationale handel en dit vind ik interessant.

Wat heb je gestudeerd?
International Business and Sales aan Eurocollege Rotterdam.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb met twee vrienden een hobby in de botenhandel, transport en onderhoud. Hier verdienen we dan ook wat aan. Ook ga ik graag op stap met vrienden.

Martine - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Topbrands kende ik via mijn vorige werkgever als een dynamisch bedrijf binnen de FMCG-sector, iets wat me heel erg aansprak. De website en vacaturetekst omschreven een functie waarbij commerciële en administratieve vaardigheden gecombineerd moeten worden, iets wat je niet vaak ziet bij een functie. Hierdoor was ik meteen enthousiast!

Wat was je vorige baan?
Buyer - B&S.

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden, hardlopen en koken.

Chermaine - Senior Product Developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het behalen van mijn hbo-diploma International Business and Languages was ik op zoek naar een internationaal bedrijf waar ik mijn kennis en ambities verder kon gaan ontwikkelen. Topbrands is daar het perfecte bedrijf voor. In eerste instantie ben ik gestart als Purchase Support. Daarna ben ik in een korte tijd doorgestroomd naar de functie Product Developer, waar ik meer mijn passie en creatieve ei in kwijt kon. Nu zes jaar later heb ik mijzelf doorontwikkeld als Senior Product Developer.

Wat was je vorige baan?
Purchase Support - Topbrands.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met mijn gezin, familie en vrienden, shoppen en genieten van heerlijke hapjes en drankjes!

Carly - Sales Support Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot e-commerce bedrijf. Ik merkte dat de afstand mij tegen ging staan en kwam zo uit bij Topbrands. Het bedrijf sprak mij direct aan. Ik werd ook fijn opgevangen door collega's in ons Salesteam en werd direct meegenomen in ons wekelijkse sportgroepje. Ook krijg je hier echt de kans om te groeien. Topbrands verzorgt meerdere trainingen, zoals Excel of een talentraining. Ik voel mij erg thuis bij Topbrands en ben daarom erg blij om voor dit mooie bedrijf te mogen werken.

Wat was je vorige baan?
Financiële Administratie B2B - Coolblue.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, wijntjes drinken en met familie en vrienden zijn!

Liesbeth Hoeijmans - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik meer dan 15 jaar werkzaam als Freelance Hr manager. Je pakt dan Hr projecten in de breedste zin van het woord op. Ik miste de connectie met een bedrijf en team en heb er daarom voor gekozen om weer indienst te treden. En heb deze connectie weer gevonden bij Topbrands!

Wat was je vorige baan?
Manager HR a.i. - APM terminals Maasvlakte II

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een druk gezin met man, 2 zoons en een hond. Ik hou van lekker eten en lange wandelingen. Om te relaxen en lig ik wekelijks op een joga matje.

Sollicitatieproces

Solliciteren middels de sollicitatieknop
Gesprek met leidinggevende en HR
± 1 week
Design opdracht maken
Gesprek met leidinggevende en collega
± 1 week
Aanbod

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven