Assistant Buyer

Tijdelijk gesloten

Assistant Buyer

Topbrands Oud-Beijerland

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo-opleiding richting commercie of supply chain management
  • 1 tot 3 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met de softwareprogramma’s van MS Office
  • Ervaring met Navision of Business Central is een pre
  • Ervaring met FMCG-producten is een pre
  • Goede communicatieve en analytische vaardigheden
  • Zelfstandig, georganiseerd, nauwkeurig en oog voor detail
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift. Kennis van de Duitse, Spaanse of Franse taal is een pre
  • Je woont binnen 45 minuten reisafstand van Oud-Beijerland

Wat krijg je?

  • €2.500 - €3.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) + bonusregeling
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen met mogelijkheid tot bijkopen van 10 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek)
  • Investering in jouw professionele ontwikkeling
  • Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling waarbij Topbrands tweederde van de premie betaalt
  • Laptop, fruit, lekkers bij de lunch, bedrijfsfeesten, bootcamp en padel

Wat doe je?

  • 30% Orders verwerken
  • 20% Biedingen voorbereiden
  • 20% Marktinformatie verzamelen en analyseren
  • 15% Contact met leveranciers
  • 15% Intern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Assistant Buyer bij Topbrands ondersteun je de Buyers van de Purchase Stocklot & Regular-afdeling bij het gehele orderproces, op zowel commercieel als administratief vlak. Je verzamelt en analyseert marktinformatie en gebruikt dit om biedingen voor te bereiden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het verwerken van inkooporders door alle benodigde informatie te verzamelen.

Je monitort het inkoop- en leveringsproces door dagelijks de orderlijsten door te lopen en de status van de orders te controleren. Je onderhoudt hierbij nauw contact met de leveranciers, om te zorgen dat er zo min mogelijk vertraging optreedt. Ook ben je het eerste aanspreekpunt voor leveranciers bij vragen en los je samen eventuele problemen met orders op. Ook intern beantwoord je vragen over jouw accounts, bijvoorbeeld voor collega’s van de afdelingen Logistiek en Verkoop.

Je bent onderdeel van de afdeling Purchase Stocklot & Regular, dat bestaat uit Buyers, Assistant Buyers en Inkoop Medewerkers. Je leidinggevende is de Teamleader.

Als je het leuk vindt om zowel commerciële als administratieve werkzaamheden uit te voeren en je het uitdagend vindt dat deze werkzaamheden piekmomenten kennen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Assistant Buyer
Martine

Op een leuke werkdag heb je een productief overleg met een leverancier en lukt het om een analyse af te maken waar je al lange tijd mee bezig was.

Op een mindere werkdag ben je vooral druk met het achterhalen van informatie, waardoor je minder goed toekomt aan het afronden van je taken.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Padel met collega's
    • Orders verwerken
    • Overleg met afdeling Logistiek
    • Marktinformatie analyseren
    • Biedingen voorbereiden
    • Overleg met afdeling Verkoop
    • Orders verwerken
    • Administratie bijwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Orders verwerken
    • Lunch
    • Vrijdagmiddagborrel
    • Overleg met afdeling Verkoop
    • Biedingen voorbereiden
    • Orders verwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Orders verwerken

Voorbeeld uit de praktijk

Je krijgt erg moeilijk contact met een van de leveranciers. Wat doe je?

De essentie van je werkzaamheden is het beheren van de inkooporders van A tot Z. In het ideale geval antwoorden leveranciers snel en leveren zij precies de informatie die je nodig hebt. Helaas is dit niet altijd de realiteit. In zo’n situatie is het belangrijk dat je herkent waar problemen ontstaan en deze probeert op te lossen. Je hoeft niet altijd zelf het antwoord klaar te hebben, maar het is wel belangrijk dat je weet bij wie je moet zijn om het probleem op te lossen. Soms neem je bijvoorbeeld zelf contact op met leveranciers en in andere gevallen breng je de Buyer op de hoogte, die hier vervolgens mee aan de slag kan.

Groeipad

Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!

Assistant Buyer
Junior Buyer
Buyer

Werken bij Topbrands

Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 325 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.

  • Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
  • Logistiek Centrum in Kolham
  • Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden
  • 325 medewerkers wereldwijd
  • 235 medewerkers in Nederland
  • 48% / 52%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg

Collega's

Foto van medewerker Martine
Foto van medewerker Chermaine
Foto van medewerker Carly
Foto van medewerker Liesbeth Hoeijmans

Martine - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Topbrands kende ik via mijn vorige werkgever als een dynamisch bedrijf binnen de FMCG-sector, iets wat me heel erg aansprak. De website en vacaturetekst omschreven een functie waarbij commerciële en administratieve vaardigheden gecombineerd moeten worden, iets wat je niet vaak ziet bij een functie. Hierdoor was ik meteen enthousiast!

Wat was je vorige baan?
Buyer - B&S.

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden, hardlopen en koken.

Chermaine - Senior Product Developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het behalen van mijn hbo-diploma International Business and Languages was ik op zoek naar een internationaal bedrijf waar ik mijn kennis en ambities verder kon gaan ontwikkelen. Topbrands is daar het perfecte bedrijf voor. In eerste instantie ben ik gestart als Purchase Support. Daarna ben ik in een korte tijd doorgestroomd naar de functie Product Developer, waar ik meer mijn passie en creatieve ei in kwijt kon. Nu zes jaar later heb ik mijzelf doorontwikkeld als Senior Product Developer.

Wat was je vorige baan?
Purchase Support - Topbrands.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met mijn gezin, familie en vrienden, shoppen en genieten van heerlijke hapjes en drankjes!

Carly - Sales Support Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot e-commerce bedrijf. Ik merkte dat de afstand mij tegen ging staan en kwam zo uit bij Topbrands. Het bedrijf sprak mij direct aan. Ik werd ook fijn opgevangen door collega's in ons Salesteam en werd direct meegenomen in ons wekelijkse sportgroepje. Ook krijg je hier echt de kans om te groeien. Topbrands verzorgt meerdere trainingen, zoals Excel of een talentraining. Ik voel mij erg thuis bij Topbrands en ben daarom erg blij om voor dit mooie bedrijf te mogen werken.

Wat was je vorige baan?
Financiële Administratie B2B - Coolblue.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, wijntjes drinken en met familie en vrienden zijn!

Liesbeth Hoeijmans - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik meer dan 15 jaar werkzaam als Freelance Hr manager. Je pakt dan Hr projecten in de breedste zin van het woord op. Ik miste de connectie met een bedrijf en team en heb er daarom voor gekozen om weer indienst te treden. En heb deze connectie weer gevonden bij Topbrands!

Wat was je vorige baan?
Manager HR a.i. - APM terminals Maasvlakte II

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een druk gezin met man, 2 zoons en een hond. Ik hou van lekker eten en lange wandelingen. Om te relaxen en lig ik wekelijks op een joga matje.

Sollicitatieproces

Solliciteren middels de sollicitatieknop
± 1-2 weken
Gesprek met leidinggevende en HR
± 1 week
Gesprek met leidinggevende en collega
± 1 week
Aanbod

Interessante baan?

Terug naar boven