Assistant Buyer
Topbrands Oud-Beijerland
Wat is vereist?
- Afgeronde hbo-opleiding richting commercie of supply chain management
- 1 tot 3 jaar relevante werkervaring
- Ervaring met de softwareprogramma’s van MS Office
- Ervaring met Navision of Business Central is een pre
- Ervaring met FMCG-producten is een pre
- Goede communicatieve en analytische vaardigheden
- Zelfstandig, georganiseerd, nauwkeurig en oog voor detail
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift. Kennis van de Duitse, Spaanse of Franse taal is een pre
- Je woont binnen 45 minuten reisafstand van Oud-Beijerland
Wat krijg je?
- €2.500 - €3.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) + bonusregeling
- 32 tot 40-urige werkweek
- 28 vakantiedagen met mogelijkheid tot bijkopen van 10 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek)
- Investering in jouw professionele ontwikkeling
- Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling waarbij Topbrands tweederde van de premie betaalt
- Laptop, fruit, lekkers bij de lunch, bedrijfsfeesten, bootcamp en padel
Wat doe je?
- 30% Orders verwerken
- 20% Biedingen voorbereiden
- 20% Marktinformatie verzamelen en analyseren
- 15% Contact met leveranciers
- 15% Intern overleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Indra Aantjes
HR Adviseur
Vacature
Als Assistant Buyer bij Topbrands ondersteun je de Buyers van de Purchase Stocklot & Regular-afdeling bij het gehele orderproces, op zowel commercieel als administratief vlak. Je verzamelt en analyseert marktinformatie en gebruikt dit om biedingen voor te bereiden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het verwerken van inkooporders door alle benodigde informatie te verzamelen.
Je monitort het inkoop- en leveringsproces door dagelijks de orderlijsten door te lopen en de status van de orders te controleren. Je onderhoudt hierbij nauw contact met de leveranciers, om te zorgen dat er zo min mogelijk vertraging optreedt. Ook ben je het eerste aanspreekpunt voor leveranciers bij vragen en los je samen eventuele problemen met orders op. Ook intern beantwoord je vragen over jouw accounts, bijvoorbeeld voor collega’s van de afdelingen Logistiek en Verkoop.
Je bent onderdeel van de afdeling Purchase Stocklot & Regular, dat bestaat uit Buyers, Assistant Buyers en Inkoop Medewerkers. Je leidinggevende is de Teamleader.
Als je het leuk vindt om zowel commerciële als administratieve werkzaamheden uit te voeren en je het uitdagend vindt dat deze werkzaamheden piekmomenten kennen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Martine
Op een leuke werkdag heb je een productief overleg met een leverancier en lukt het om een analyse af te maken waar je al lange tijd mee bezig was.
Op een mindere werkdag ben je vooral druk met het achterhalen van informatie, waardoor je minder goed toekomt aan het afronden van je taken.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
- 19:00
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Lunch
- Teamoverleg
- Padel met collega's
- Orders verwerken
- Overleg met afdeling Logistiek
- Marktinformatie analyseren
- Biedingen voorbereiden
-
- Lunch
- Marktinformatie analyseren
- Orders verwerken
- Bellen met leverancier
- Biedingen voorbereiden
- Overleg met Buyer
- Orders verwerken
-
- Lunch
- Overleg met afdeling Verkoop
- Orders verwerken
- Administratie bijwerken
- Mails lezen en beantwoorden
- Orders verwerken
-
- Lunch
- Bellen met leverancier
- Bootcamp met collega's
- Overleg met afdeling Logistiek
- Afspraak met leverancier
- Marktinformatie verzamelen
- Overleg met Buyer
- Orders verwerken
- Administratie bijwerken
-
- Lunch
- Een-op-een met leidinggevende
- Vrijdagmiddagborrel
- Overleg met afdeling Verkoop
- Biedingen voorbereiden
- Orders verwerken
- Mails lezen en beantwoorden
- Orders verwerken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!
Werken bij Topbrands
Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 325 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden.
Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.
- Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
- Logistiek Centrum in Kolham
- Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden
- 325 medewerkers wereldwijd
- 235 medewerkers in Nederland
- 48% / 52%
- Gem. leeftijd 38 jaar
- Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
- Thuiswerkmogelijkheden in overleg