Financieel Administratief Medewerker

Vacature gesloten

Financieel Administratief Medewerker

Topbrands Oud-Beijerland

Wat is vereist?

  • Afgeronde mbo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van bedrijfsadministratie
  • 1 tot 3 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van en ervaring met MS-Office (Excel, Word), kennis van Navision en/of Business Central is een pre
  • Zelfstandig, georganiseerd, actief en nauwkeurig
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift. Kennis van de Duitse of Franse taal is een pre
  • Je woont binnen 45 minuten reisafstand van Oud-Beijerland

Wat krijg je?

  • €2.900 - €3.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen met mogelijkheid tot bijkopen van 10 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek)
  • Investering in jouw professionele ontwikkeling
  • Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling waarbij Topbrands tweederde van de premie betaalt
  • Laptop, fruit, lekkers bij de lunch, bedrijfsfeesten, bootcamp en padel

Wat doe je?

  • 20% Maandafsluiting activiteiten
  • 40% In- en verkoopfacturen controleren en verwerken
  • 40% Financiële mutaties correct verwerken

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Financieel Administratief Medewerker bij Topbrands ben je verantwoordelijk voor een kloppende en actuele financiële administratie.  Je houdt je voornamelijk bezig met het maken en het juist inboeken van inkoop- en verkoopfacturen. Ook zorg je voor een correcte verwerking van alle financiële mutaties. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om verder te rouleren in taken op de afdeling, zoals het bijhouden van debiteuren- en crediteurenadministratie, het verwerken van betalingen etc.

Je beheert in eerste instantie vooral de financiële administratie van de Nederlandse vestiging van Topbrands. Indien gewenst bestaat de mogelijkheid om ook voor onze buitenlandse vestigingen administratieve taken over te nemen. Zodoende leer je steeds meer het bedrijf kennen en zul je steeds meer verantwoordelijkheden krijgen.

Je valt onder team Finance samen met acht andere Financieel Administratief Medewerkers en de Manager Finance, die tevens je leidinggevende is.

Als je het leuk vindt om veel verschillende werkzaamheden te verrichten, en je het uitdagend vindt om je taken te prioriteren en zo nauwkeurig mogelijk uit te voeren, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Financieel Administratief Medewerker
Martijn wordt Esther

Op een leuke werkdag heb je jouw mailbox helemaal bijgewerkt en zijn alle facturen ingeboekt. Je hebt dus al je taken kunnen afronden, iets wat een voldaan gevoel geeft!

Tijdens een mindere werkdag blijken een aantal inkoopfacturen een flinke puzzel te zijn, waardoor je ze niet zo snel kunt verwerken als je zou willen. Hierdoor kun je niet alle taken van je to-dolijstje afstrepen en moet je je planning aanpassen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Lunch
    • Mails verwerken die algemene afdeling Finance heeft binnengekregen
    • Opstarten van de week (mailcontrole)
    • Verkoopfacturatie t.b.v weekafsluiting + controle tussenlijsten
    • Padellen met collega's
    • Klachtenbehandeling + maken van correctienota's
    • Mails met vraagstukken beantwoorden
    • Controle SRXP (creditcard uitgaven + persoonlijke declaraties)
    • Verkoopfacturatie
    • Verwerking kosten facturen
    • Mails verwerken die algemene afdeling Finance heeft binnengekregen
    • Mails met vraagstukken beantwoorden
    • Verkoopfacturatie
    • Lunch
    • Controle SRXP (creditcard uitgaven + persoonlijke declaraties)
    • Mails verwerken die algemene afdeling Finance heeft binnengekregen
    • Verkoopfacturatie
    • Verwerking kosten facturen
    • Mails met vraagstukken beantwoorden
    • Verkoopfacturatie
    • Lunch
    • Betalingsbatch controleren
    • Mails verwerken die algemene afdeling Finance heeft binnengekregen
    • Vrijdagmiddagborrel
    • Verkoopfacturatie
    • Klachtenbehandeling + maken van correctienota's
    • Mails met vraagstukken beantwoorden
    • Verkoopfacturatie

Voorbeeld uit de praktijk

Het begin van de maand is vaak een drukke periode met veel harde deadlines. Hoe zorg je ervoor dat je deze deadlines haalt?

In de eerste een à twee weken van een nieuwe maand voer je de maandafsluiting van de afgelopen maand uit en moeten er mogelijk correcties in overleg met Team Financial Control worden gemaakt. Je hebt dus veel werkzaamheden te verrichten, waardoor het maken van een goede planning essentieel is. Het is daarom van belang dat je goed kunt prioriteren om je taken op tijd af te hebben. Taken met een harde deadline, zoals de verkoopfacturatie, hebben in dit geval voorrang op bijvoorbeeld een leverancier die nog op een antwoord wacht.

Groeipad

Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!

Financieel Administratief Medewerker
Senior Financieel Administratief Medewerker
Teamleider

Werken bij Topbrands

Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 325 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.

  • Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
  • Logistiek Centrum in Kolham
  • Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden
  • 325 medewerkers wereldwijd
  • 235 medewerkers in Nederland
  • 48% / 52%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg

Collega's

Foto van medewerker Martine
Foto van medewerker Chermaine
Foto van medewerker Carly
Foto van medewerker Liesbeth Hoeijmans

Martine - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Topbrands kende ik via mijn vorige werkgever als een dynamisch bedrijf binnen de FMCG-sector, iets wat me heel erg aansprak. De website en vacaturetekst omschreven een functie waarbij commerciële en administratieve vaardigheden gecombineerd moeten worden, iets wat je niet vaak ziet bij een functie. Hierdoor was ik meteen enthousiast!

Wat was je vorige baan?
Buyer - B&S.

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden, hardlopen en koken.

Chermaine - Senior Product Developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het behalen van mijn hbo-diploma International Business and Languages was ik op zoek naar een internationaal bedrijf waar ik mijn kennis en ambities verder kon gaan ontwikkelen. Topbrands is daar het perfecte bedrijf voor. In eerste instantie ben ik gestart als Purchase Support. Daarna ben ik in een korte tijd doorgestroomd naar de functie Product Developer, waar ik meer mijn passie en creatieve ei in kwijt kon. Nu zes jaar later heb ik mijzelf doorontwikkeld als Senior Product Developer.

Wat was je vorige baan?
Purchase Support - Topbrands.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met mijn gezin, familie en vrienden, shoppen en genieten van heerlijke hapjes en drankjes!

Carly - Sales Support Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot e-commerce bedrijf. Ik merkte dat de afstand mij tegen ging staan en kwam zo uit bij Topbrands. Het bedrijf sprak mij direct aan. Ik werd ook fijn opgevangen door collega's in ons Salesteam en werd direct meegenomen in ons wekelijkse sportgroepje. Ook krijg je hier echt de kans om te groeien. Topbrands verzorgt meerdere trainingen, zoals Excel of een talentraining. Ik voel mij erg thuis bij Topbrands en ben daarom erg blij om voor dit mooie bedrijf te mogen werken.

Wat was je vorige baan?
Financiële Administratie B2B - Coolblue.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, wijntjes drinken en met familie en vrienden zijn!

Liesbeth Hoeijmans - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik meer dan 15 jaar werkzaam als Freelance Hr manager. Je pakt dan Hr projecten in de breedste zin van het woord op. Ik miste de connectie met een bedrijf en team en heb er daarom voor gekozen om weer indienst te treden. En heb deze connectie weer gevonden bij Topbrands!

Wat was je vorige baan?
Manager HR a.i. - APM terminals Maasvlakte II

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een druk gezin met man, 2 zoons en een hond. Ik hou van lekker eten en lange wandelingen. Om te relaxen en lig ik wekelijks op een joga matje.

Sollicitatieproces

Solliciteren via Lincks Personal Recruitment (middels de sollicitatieknop)
(Telefonisch) kennismakingsgesprek met HR
± 1-2 weken
Gesprek met leidinggevende en HR
± 1 week
Gesprek met leidinggevende en collega
± 1 week
Aanbod

Interessante baan?

Terug naar boven