Procesplanner

Vacature gesloten

Procesplanner

Topbrands Oud-Beijerland

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo-/wo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van bedrijfskunde of supply chain management
  • 1 tot 3 jaar werkervaring
  • Sterke communicatieve vaardigheden en goed kunnen verbinden
  • Sterk in het creëren en behouden van overzicht
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift. Kennis van de Duitse, Spaanse of Franse taal is een pre
  • Passie voor productie- en handelsprocessen
  • Je woont binnen 45 minuten reisafstand van Oud-Beijerland

Wat krijg je?

  • Vanaf €2.750 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) + bonusregeling
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen met mogelijkheid tot bijkopen van 10 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek)
  • Investering in jouw professionele ontwikkeling
  • Learning Hub voor alle medewerkers waarmee je op een laagdrempelige manier toegang hebt tot allerlei trainingen en opleidingen
  • Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling waarbij Topbrands tweederde van de premie betaalt
  • Mogelijkheid om deel te nemen aan het Topbrands Fietsplan
  • Laptop, fruit, lekkers bij de lunch, bedrijfsfeesten, bootcamp en padel

Wat doe je?

  • 50% Planningen maken en monitoren
  • 20% Procesverbeteringen doorvoeren
  • 20% Data- en itembeheer
  • 10% Intern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Procesplanner bij Topbrands ben je verantwoordelijk voor de planning van het gehele developmentproces, van het eerste idee tot de uiteindelijke inkoop. Je coördineert de planning van de vijf verschillende disciplines in het proces: management, development, legal, design en purchase. De processen van deze verschillende disciplines volgen elkaar op, waarbij jij verantwoordelijk bent voor het bewaken van de voortgang en de deadlines van de acht verschillende stadia. Ook draag je zorg voor het item- en databeheer en lever je een actieve bijdrage aan procesverbeteringen.

Wanneer er een idee ontstaat voor een nieuw product, plan je onder andere de Conceptdesigners in, die het product op papier gaan zetten. Ook onderhoud je gedurende het proces contact met de discipline Legal, die controleren of er geen merkinbreuk wordt gemaakt of andere juridische bezwaren zijn. Als het product klaar is voor de voorverkoop, schakel je met de Salesafdeling die vervolgens gaat kijken hoe het conceptproduct in de markt ligt. Ook plan en monitor je de progress fase, waarin het product verder ontwikkeld wordt en coördineer je de planning van het pre production sample naar de afdeling Inkoop.

Je bent onderdeel van het Management Brand, Private Label en Licenses, waar je nauw samenwerkt met de Teamleader Special Accounts en de Director Brand, Private Label en Licenses. Je rapporteert binnen deze functie aan de Director Brand, Private Label en Licenses.

Als je het leuk vindt om te puzzelen met data en planningen en je het uitdagend vindt dat je geregeld vindingrijk moet omgaan met onverwachte ontwikkelingen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Procesplanner
Kim

Op een leuke werkdag zorg je voor een creatieve oplossing binnen een van de processen, waardoor er geen vertraging optreedt. Dit geeft veel energie!

Op een mindere werkdag treden er onverwachte ontwikkelingen op in de processen. Je moet hierdoor veel tijd besteden aan onverwachte werkzaamheden, waardoor je niet toekomt aan de werkzaamheden die eigenlijk op je planning stonden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Lunch
    • Padellen met collega's
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Administratie bijwerken
    • Planningen monitoren
    • Overleg met afdeling Legal
    • Planningen maken
    • Data- en itembeheer
    • Lunch
    • Administratie bijwerken
    • Procesverbetering uitwerken
    • Procesverbetering doorvoeren
    • Planningen monitoren
    • Planningen monitoren
    • Lunch
    • Planningen monitoren
    • Overleg met afdeling Purchase
    • Overleg met afdeling Development
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Planningen maken
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Procesverbetering uitwerken
    • Overleg met afdeling Design
    • Data- en itembeheer
    • Planning aanpassen
    • Planningen monitoren
    • Vrijdagmiddagborrel
    • Planning aanpassen
    • Procesverbetering doorvoeren
    • Overleg met afdeling Development
    • Data- en itembeheer
    • Planning aanpassen
    • Administratie bijwerken

Voorbeeld uit de praktijk

Binnen een van de processen treedt een ontwikkeling op waar geen rekening mee is gehouden. Hoe ga je te werk?

Binnen de processen kan het bijvoorbeeld voorkomen dat er een wetswijziging wordt doorgevoerd of dat etiketten van een product moeten worden aangepast. In zo’n geval is het belangrijk dat je de verschillende disciplines in het proces op de hoogte brengt van de ontwikkeling en duidelijk aangeeft wat dit voor hen betekent. Het doel is om te zorgen dat er zo min mogelijk vertraging optreedt en dit neem je mee in de gesprekken met de verschillende collega’s. Je bewaart de rust en houdt het overzicht, waardoor iedereen goed weet wat er verwacht wordt.

Groeipad

Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!

Procesplanner

Werken bij Topbrands

Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 325 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.

  • Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
  • Logistiek Centrum in Kolham
  • Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden
  • 325 medewerkers wereldwijd
  • 235 medewerkers in Nederland
  • 48% / 52%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg

Collega's

Foto van medewerker Martine
Foto van medewerker Chermaine
Foto van medewerker Carly
Foto van medewerker Liesbeth Hoeijmans

Martine - Teamleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Topbrands kende ik via mijn vorige werkgever als een dynamisch bedrijf binnen de FMCG-sector, iets wat me heel erg aansprak. De website en vacaturetekst omschreven een functie waarbij commerciële en administratieve vaardigheden gecombineerd moeten worden, iets wat je niet vaak ziet bij een functie. Hierdoor was ik meteen enthousiast!

Wat was je vorige baan?
Buyer - B&S.

Wat doe je in je vrije tijd?
Paardrijden, hardlopen en koken.

Chermaine - Senior Product Developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het behalen van mijn hbo-diploma International Business and Languages was ik op zoek naar een internationaal bedrijf waar ik mijn kennis en ambities verder kon gaan ontwikkelen. Topbrands is daar het perfecte bedrijf voor. In eerste instantie ben ik gestart als Purchase Support. Daarna ben ik in een korte tijd doorgestroomd naar de functie Product Developer, waar ik meer mijn passie en creatieve ei in kwijt kon. Nu zes jaar later heb ik mijzelf doorontwikkeld als Senior Product Developer.

Wat was je vorige baan?
Purchase Support - Topbrands.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met mijn gezin, familie en vrienden, shoppen en genieten van heerlijke hapjes en drankjes!

Carly - Sales Support Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot e-commerce bedrijf. Ik merkte dat de afstand mij tegen ging staan en kwam zo uit bij Topbrands. Het bedrijf sprak mij direct aan. Ik werd ook fijn opgevangen door collega's in ons Salesteam en werd direct meegenomen in ons wekelijkse sportgroepje. Ook krijg je hier echt de kans om te groeien. Topbrands verzorgt meerdere trainingen, zoals Excel of een talentraining. Ik voel mij erg thuis bij Topbrands en ben daarom erg blij om voor dit mooie bedrijf te mogen werken.

Wat was je vorige baan?
Financiële Administratie B2B - Coolblue.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennissen, wijntjes drinken en met familie en vrienden zijn!

Liesbeth Hoeijmans - Manager HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik meer dan 15 jaar werkzaam als Freelance Hr manager. Je pakt dan Hr projecten in de breedste zin van het woord op. Ik miste de connectie met een bedrijf en team en heb er daarom voor gekozen om weer indienst te treden. En heb deze connectie weer gevonden bij Topbrands!

Wat was je vorige baan?
Manager HR a.i. - APM terminals Maasvlakte II

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik heb een druk gezin met man, 2 zoons en een hond. Ik hou van lekker eten en lange wandelingen. Om te relaxen en lig ik wekelijks op een joga matje.

Sollicitatieproces

(Telefonisch) kennismakingsgesprek met HR
± 1-2 weken
Gesprek met leidinggevende en HR
± 1 week
Gesprek met leidinggevende en collega
± 1 week
Aanbod

Interessante baan?

Terug naar boven