Wat is vereist?
- Afgeronde (juridisch-) administratieve mbo-opleiding
- Op de hoogte, dan wel de bereidheid om kennis te nemen, van de wet- en regelgeving omtrent Europese Verordeningen en Richtlijnen op het gebied van Warenwet/productveiligheid, Intellectueel eigendom, Voedselveiligheid en (Chemische) Productkwaliteiten
- Ervaring met chemische product- en/of voedselveiligheidsdossiers is een pre
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Je houdt van nauwkeurig werken en houdt graag overzicht van administratieve processen
- Je woont binnen 45 minuten reisafstand van Oud-Beijerland
Wat krijg je?
- €2.300 - €2.700 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) + bonusregeling
- 32 tot 40-urige werkweek
- 28 vakantiedagen met mogelijkheid tot bijkopen van 10 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek)
- Investering in jouw professionele ontwikkeling
- Learning Hub voor alle medewerkers waarmee je op een laagdrempelige manier toegang hebt tot allerlei trainingen en opleidingen
- Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling waarbij Topbrands tweederde van de premie betaalt
- Mogelijkheid om deel te nemen aan het Topbrands Fietsplan
- Laptop, fruit, lekkers bij de lunch, bedrijfsfeesten, bootcamp en padel
Wat doe je?
- 30% Registraties doorvoeren
- 20% Kwaliteitsdossiers opvragen en verwerken
- 10% Certificaten opvragen en verwerken
- 10% Verpakkingsdata opvragen en verwerken
- 10% Vertalingsaanvragen en veiligheidsinformatiebladen beheren
- 10% Productdata controleren en beheren
- 10% Overige administratieve werkzaamheden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Indra Aantjes
HR Adviseur
Vacature
Als Administratief Medewerker Legal, Quality & Compliance bij Topbrands ben je verantwoordelijk voor alle relevante administratieve taken omtrent de ontwikkeling en distributie van een product. Samen met je team zorg je ervoor dat producten voldoen aan alle relevante wet- en regelgeving. Je houdt je bezig met het ordenen en compleet maken van productinformatiedossiers, waarvoor je informatie opvraagt bij leveranciers. Dit zijn bijvoorbeeld certificaten, kwaliteitsdossiers, veiligheidsinformatiebladen en verpakkingsdata. Je controleert en beheert deze productdata en zorgt dat de administratie altijd up-to-date is. Ook ben je in deze functie verantwoordelijk voor het doorvoeren van alle benodigde registraties.
Je werkt nauw samen met je collega’s op de afdeling Legal, Quality & Compliance. Deze afdeling heeft een Legal Quality team en het team Compliance. Deze teams bestaan uit Legal Officers en worden aangestuurd door een Teamlead. De negen collega's zorgen ervoor dat de artikelen uit zowel het eigen Brand-&Private Label assortiment als ons distributie assortiment aan alle relevante wetgeving en regelingen voldoen. In deze functie voer je werkzaamheden uit voor beide teams.
Voor deze vacature werken wij voor de werving en selectie samen met Lincks Personal Recruitment, je gegevens zullen daarom doorgestuurd worden.
Als je het leuk vindt om structuur aan te brengen in grote hoeveelheden informatie en je het uitdagend vindt om soms snel te moeten werken en prioriteiten te stellen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag zijn je werkzaamheden afwisselend en heb je een afdeling kunnen helpen met een document, waardoor een order toch nog uitgeleverd kan worden. Ook heb je leuk contact met leveranciers in verschillende landen.
Op een mindere werkdag krijg je verkeerde informatie aangeleverd, waardoor het maken van een document wat vertraging oploopt.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
- 19:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Padellen met collega's
- Dagstart Team Legal Quality
- Registraties doorvoeren
- Registraties doorvoeren
- Bellen met leverancier
- Certificaten opvragen en verwerken
- Verpakkingsdata opvragen en verwerken
- Productdata controleren en beheren
-
- Lunch
- Overleg afdeling Legal, Quality & Compliance
- Productdata controleren en beheren
- Vertalingsaanvragen en veiligheidsinformatiebladen beheren
- Mails lezen en beantwoorden
- Administratie bijwerken
- Documenten verzamelen
- Certificaten opvragen en verwerken
-
- Lunch
- Registraties doorvoeren
- Kwaliteitsdossiers opvragen en verwerken
- Productdata controleren en beheren
- Document opstellen
- Vertalingsaanvragen en veiligheidsinformatiebladen beheren
-
- Lunch
- Bootcamp met collega’s
- Dagstart Team Legal Quality
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg Team Compliance
- Kwaliteitsdossiers opvragen en verwerken
- Bellen met leverancier
- Verpakkingsdata opvragen en verwerken
- Productdata controleren en beheren
-
- Lunch
- Vrijdagmiddagborrel
- Contact met leverancier
- Een-op-een met leidinggevende
- Registraties doorvoeren
- Bellen met leverancier
- Overleg met collega
- Mails lezen en beantwoorden
- Administratie bijwerken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Het groeipad bij Topbrands staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. We investeren in jouw professionele ontwikkeling met passende (online) trainingen en opleidingen. Topbrands groeit en jij groeit mee!
Werken bij Topbrands
Bij Topbrands staan we voor Topmerken, Topklanten en Topcollega’s. Wat we bij Topbrands met elkaar gemeen hebben is onze passie voor mooie merken en internationale handel. We zijn continu op zoek naar de beste producten voor onze klanten binnen onze expertise Personal & Home care. We zijn wereldwijd actief en hebben een bijzonder breed assortiment met verschillende merken en private label producten. Denk hierbij aan wasmiddelen, bad/douche producten, geuren, make up, schoonmaakmiddelen en haarproducten en sinds dit jaar ook food. We functioneren als handelshuis voor een groot aantal bekende A-merken en we ontwikkelen onze eigen merken en private labels. In totaal zijn wij binnen Europa met 275 collega’s, waarvan ruim 235 collega’s werkzaam zijn in Nederland, verdeeld over ons logistiek centrum in Kolham (Groningen) en ons hoofdkantoor in Oud-Beijerland. Onze regiokantoren zijn in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zweden.
Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Topbrands wel zitten of wil je graag een stage lopen? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We zien je reactie graag tegemoet in onze mailbox recruitment@topbrands.nl.
- Hoofdkantoor in Oud-Beijerland
- Logistiek Centrum in Kolham
- Regiokantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zweden
- 275 medewerkers wereldwijd
- 235 medewerkers in Nederland
- 48% / 52%
- Gem. leeftijd 38 jaar
- Zakelijk en casual, afhankelijk van functie
- Thuiswerkmogelijkheden in overleg